måndag 28 september 2015

Middag, mini och mumsande

Min egen middag ska helst bara ta 5 min, max 10. Till hamstrarna kan jag stå i en halvtimme och skala och skära i småbitar :). Bara så ni vet vilka som är viktiga!



Tog några foton nyss på min minimini hamster, roborowski Flixx. Svårt att se hur liten hon är kanske när man bara ser henne på foton. Hon är ungefär 5 cm lång och väger 23 gramm.



Klistermärket framför henne mäter 3x2,5 cm



Och Elvira mumsar ju mat det gör hon. Finns till och med bildbevis från en nyvaken Elvira idag. Hon kommer alltid fram ur boet och tar sig ett par matbitar när jag delar ut maten. Men hon äter ännu för lite. Har nu provat ge henne ur små Glimma-glas så jag ser vad hon föredrar enklare och kanske äter hon bättre då? Det gjorde hon i Samlan nämligen. Och så står maten direkt utanför huset så hon inte först behöver klättra upp på hustaket för att äta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar