lördag 19 september 2015

Elvira har fått flytta hem

Idag vägde hon 145g, det går stadigt uppåt och idag var det sista dagen med medicin (så vi får hoppas det håller i sig nudå) så nu på kvällen fick hon flytta hem. Hon har inte alls uppskattat Samla-lådan trots flera timmar på lekplatsen varje kväll så fort hon blev pigg nog. Och då ska ni veta, Samla-lådan är dubbelt så stor som akvariet hon bodde i innan hon kom till mig. Och där dessutom utan lekplats och med ett stålhjul hon inte kunde springa i. :(

Men nu är hon tillbaka i sin 200x60 cm bur och är nöjd och glad.

Fluffis har varit upp och ätit inatt, det hade jag inte trott då hon ju dagen före blev utgrävd och fick lov att sova på lekplatsen och sen tog vi stygnen på henne. Trodde hon skulle hålla sig undan ett par dagar. Men hon förvånade mig. Få se om det håller i sig. Jag såg henne inte, nu på helgen måste jag börja tidigt (06.00) så jag måste lägga mig i tid. Fast nu är det bara imorgon kvar sen är det FEM VECKOR SOVMORGON!! 1 vecka kvällsjobb, 3 veckor semester och sen börjar jag med 1 kvällsvecka igen när jag börjar jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar