fredag 4 september 2015

Meducin Meducin Meducin med det samma

Vi kan ju säga såhär. De där tre är inte lika snälla och lätta att ge medicin som Kassandra. Hon flyttade ju självmant till en garderob och vaknade när jag öppnade dörren och kröp själv upp i handen. Sen efter sin stora op fick hon ju också bo några dagar i sjuklåda men även där var hon lätt och snäll.

De här tre vaknar iof rätt fort men borrar sen ner sig så djupt de kan (även om det inte är mer än 10 cm strö i sjuklådorna) och väser åt mig. Så jag plockar upp dom med en köksslev :). Går fint att lirka in under dom. Och sen kan jag lättare greppa dom. De två långhåriga vrider sig som en orm och försöker slippa, Thekla är där mer lik Kassandra, systrar som dom är. Detta då på mornarna. På kvällarna när de är vakna är det inga problem. Då går det plättlätt.

Men trots allt går det allt som allt rätt fort, på 10 min hade jag fått i alla tre medicinen imorse och de kunde sova vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar