söndag 13 september 2015

Kassandra opererad igen!

Ja, vad ska man säga.

Förra veckan när vi tog stygnen så såg vi hon hade en liten prick på ryggen, såg ut som en finne. Men den var mycket liten så veterinären kunde säga exakt vad det var. Kunde vara något så enkelt som en förstoppad talgkörtel eller nått helt annat. Jag skulle hålla koll.

På torsdagen var Annika där med en hamster för koll (som visade sig ha samma sak som alla mina) och då hade han frågat hur det var med mina och blivit väldigt förvånad att just Thekla inte klarade sig. Hade bett Annika säga till mig att ringa på fredagen om jag hade möjlighet.

Så på fredagkvällen ringde jag, han ville veta hur det gått till och beklagade. En toppen veterinär alltså! När jag ändå hade honom i telefonen berättade jag att den lilla pricken på Kassandra under veckan blivit större och rådfrågade honom. Då han nu har 3 veckors semester så ville jag kolla upp den.

Så igår var jag där, han har öppet mellan 10-11 på lördagar. Jag hade ju hoppats på en förstoppad talgkörtel men han såg direkt det är det inte. Utan det var en hudtumör. Och eftersom den vuxit så mycket på 1 vecka (även om den förtfarande var liten) och han nu var ledig 3 veckor så sa han, jag opererar nu på en gång annars kommer den vara stor när jag kommer tillbaka och då blir det en mer svårare operation. Egentligen opererar han inte på lördagar och väntrummet var smockfullt och klockan var redan 11.00. Jag skulle komma tillbaka 1 timme senare.

Så jag gick in till stan, handlade snabbt ifall jag måste passa Kassandra, då ville jag inte åka iväg och handla och tog ut mer pengar. När jag kom tillbaka var väntrummet fortfarande smockfullt så jag fick  vänta lite men han lämnar ju opererade djur mellan. Kassandra var redan fullt vaken, eller så vaken en hamster nu är klockan 12.30 på dagen. Han berättade han hade lagt en mycket lätt narkos, mest bara så hon låg still och resten var lokalbedövat. Var en liten operation då knölen var liten. Hon kommer troligen få fler tumörer och vi får se från tumör till tumör. Men så länge de är små och inte sitter på organ och hom för övrigt är fit ser han inga hinder. Kommer det en större på ett organ är det sämre.

Han berättade också att de (han och hans fru) hade diskuterat Thekla hela fredagskvällen men inte kunnat komma på varför det gick som det gick. Men ibland finns ju inga förklaringar. Det kanske inte ens hade med operationen att göra.

Hade hon inte haft stygnen på ryggen hade man inte märkt hon varit opererad, hon var helt vanlig direkt och hela kvällen. Men nu hoppas jag det dröjer och man kan ha tur och det kommer inga fler heller. Men Kassandra har haft nog skit nu. 3 operationer på 6 veckor även om denna var mer som att gå till tandläkaren ungefär. Stygen tar vi om 3 veckor när han är tillbaka. De kunde sitta så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar