onsdag 16 september 2015

Elvira mår bra men jag har dåliga nyheter

Elvira äter och äter. Har nu på kvällen till och med självmant ätit lite av sin energigröt! Och var så pigg att hon fått vara ute ett par timmar på lekplatsen. Där har vi vänt kurvan i sista sekund. Hoppas det håller i sig nu!

Bild från första mötet 13 september 2014
Men jag har en mycket dålig nyhet. Igår upptäckte jag en liten bula på Kassandra. Den var så liten men jag anade ju vad det var. Men hoppades jag sett fel. Men hon har nyss vaknat och det är inget tvivel för idag är den betydligt större. En ny tumör. 3 dagar efter operationen. Och då tog han ändå bort extra mycket runt om.

Det blir ingen mer op. Dels för att jag kan inte operera henne varje vecka. Dr Pabst är tillbaka först 5 oktober, någon annan som opererar hamstrar finns inte och växer tumören så fort som den verkar kommer hon inte klara det till 5 oktober ens. Som ett sista hopp ger jag henne en hög dos Tarantula, det är ett homopatiskt medel som många har goda erfarenheter med på tumörer. Man kan få dom att sakta ner farten eller till och med gå tillbaka lite. Men det botar ju inte. Men kan förlänga tiden lite.

Så länge tumören är i hanterbar storlek och hon mår bra får hon vara. En dag i vårt liv är ju som flera månader i ett hamsterliv. Jag hoppas hon håller i tills Dr Pabst kommer tillbaka men om inte får jag åka någon annanstans och ta bort henne. Det ska väl alla veterinärer klara av.

Jag är otroligt ledsen och det är hemskt bara att skriva det här. Jag hade hoppats vi skulle få i alla fall ett år ihop. 19 oktober hämtade jag henne. Men den där jävla cancern vill väl inte det ska vara så. Jag är ledsen över alla mina hamstrar som fått lov att gå för tidigt men Kassandra är inte bara en hamster hon är DEN hamstern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar