söndag 6 september 2015

Thekla 13.1.2014 - 6.9.2015

Tyvärr klarade Thekla det inte. Hon var den som jag minst trodde skulle stryka med då hon var den som var i bäst form innan. Men nu på kvällen kom hon inte upp och eftersom jag måste ge henne medicin så fick jag ju lov att väcka henne. Men hon sov redan den eviga sömnen. I morse var allt som vanligt så skönt nog gick det snabbt.

Lilla fina Thekla som var min första hamster tillsammans med systern Kassandra. Hon var alltid snäll. Brukar säga hon var en mildare kopia från Kassandra. Men för det inte sämre. Hon var den som var tuffast första veckan, redan första kvällen var hon till och med ut på lekplatsen. Tam blev hon fort och det var aldrig några problem att hålla på med henne. Inte ens när jag nu sista veckan fått lov att väcka henne på mornarna. Hon har väst åt mig men aldrig att hon skulle försöka bitas.

Den 19 oktober 2014 hämtade jag hem dom och jag fick nästan ett år med henne i alla fall. Så många fina minnen från denna lilla varelse.

Jag är ledsen min ängel, jag försökte men det räckte inte.

Bilder från första dagen. Allt skulle undersökas!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar