måndag 14 september 2015

Om alla var som Kassandra (mina patienter)

Vore det plättlätt och man behövde inte oroa sig för sina patienter efter en op. Hon är direkt vanlig, äter bra och är aktiv. Har redan gått upp 8 g sen i lördags och är helt obrydd. Dessutom är hon en dröm att ge medicin.

Elvira däremot är just nu mitt problem. Hon äter men lite och rör inte mycket på sig. Hon gick ju fint upp lite efter op för att sen rasa ner igen och har nu i alla fall 2 dagar hållt vikten. Men jag vet inte om jag ska kolla upp henne eller inte. Förmodligen gör jag det, har hon ont ska hon ju få hjälp om det är möjligt. Men min veterinär har ju semester. Får se hur hon har ätit inatt så får jag ta ett beslut imorgon. Får väl bli att prova kliniken i Delmenhorst. 

Fluffis är det inte heller några problem med, där är bara mitt "problem" jag ser henne aldrig. Så idag grävde jag fram madam och vägde henne. Hon går upp, lite för varje gång men stadigt uppåt så där ser jag inga problem hon kommer repa sig fint. I helgen tar vi stygnen så då får hon bli framgrävd nästa gång.

Men jag har inte bara problemhamstrar. Kassandra är dessutom ett glädjepiller även om hon är värst drabbad av dom alla. Trodde man på reinkarnation är det min Tessy i hamsterkostym. Hon var inte heller en typsik katt och Kassandra är definitivt inte en typisk hamster. De har mycket gemensamt.

Flo har blommat ut som bara den sen sin flytt. Vaknar mycket tidigare och är som en duracellkanin :).

Jojo har levt upp som bara den sen Fanny kom. Så mycket som han nu rör på sig på en dag (natt) gjorde han förut inte på 1 vecka. Senaste vägningen visade 54 g. Min drömvikt för honom som jag inte trodde vi skulle nå var 55 g. Nu får jag börja passa så han inte blir för smal. Vem trodde det!

Fanny är ett litet kvicksilver. Men inte så smart jämt. Hon samlar in alla frön på lekplatsen och lägger dom i hjulet. Och sen vill hon springa. Jag tömmer det med jäma mellanrum men hon lägger tillbaka dom direkt. Kanske ska prova och sätta in ett andra hjul :)

Flixx är bara liten och söt som alltid. Henne har jag ju inte så mycket direktkontakt med då hon inte är tam på så sätt men hon är alltid rolig att titta på. Man blir liksom så fascinerad av en sån liten sötnos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar