torsdag 17 september 2015

Sjukstugeläge

Jag har precis grävt fram FluffAnnika kommer imorgon kl 11.00 och vi ska ta stygnen på båda två. Så Fluff får finna sig i att sova över på lekplatsen inatt (eller ja, sover gör hon ju först imorgon bitti). Har vägt henne också och hon väger nu 179g det är 8g mer än i måndags. Så drygt bara man ska behöver gräva fram henne jämt även om det går fortare och fortare. Jag vet nu ungefär var hon håller till. Men snart räknar hon väl ut att när hon kliver in i pappröret blir hon utlyft. Hon visar gärna annars bara nosen och sen vänder hon och försvinner in i sina gångar igen så jag inte kommer åt henne. Kan hon inte visa sig själv emellanåt? Gjorde hon ju innan hon blev kastrerad liksom. Knäpp hamster :). Jag gillar inte att inte ha koll på dem. Jag vet hur fort det kan gå om de blir sjuka.







Elvira fortsätter att äta och vägde imorse 139g. Kanske vi kan knäcka 140g i morgon? Är rätt pigg också och har även idag fått vara några timmar på lekplatsen.




Kassandra blir bortskämd som attan och mår ännu bra men tumören är ju där. Den har inte blivit större men idag är den mörkare. Alla dagar är rena plusdagar och det är bara synd jag jobbar dubbelt denna veckan. Men kan jag stoppa upp det lite kommer sen två veckor då jag kan vara vaken länge och njuta av den sista tiden med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar