lördag 26 september 2015

De utlovade bilderna

Sorry, jag vet jag lovade dom tidigare. Men jag är lite down för tillfället. Förutom Flo så ger mig mina guldhamstrar mig bekymmer för tillfället. Kassandra ser numera rätt maläten ut men verkar inte ha ont och är relativt aktiv. Inte hela nätterna som förr men ett par timmar. Men jag är rädd för att behålla henne för länge samtidigt som jag vill inte ta bort henne för tidigt. Så länge hon njuter av livet gör det ju detsamma hon ser lite rufsig ut. Varje vecka är ju lång tid i en hamsters liv.

Fluffolino ser jag aldrig så tja, när det gått 4 dagar oroar jag mig och gräver fram henne om hon inte frivilligt kommer upp. Men någon direkt relation får man ju inte. Innan operationen (som ju är en kastrering) kom hon i alla fall fram och var ute varannan, var tredje dag när hon var brunstig. Men numera nada.

Elvira (som jag ju inte vet någon ålder på) är emellanåt rätt aktiv, emellanåt sover hon bara. Hon äter dessutom fortfarande inte helt bra. Men hon tappar i alla fall ingen vikt. Ska visa upp henne för min veterinär när han är tillbaka (om 9 dagar). Lever Kassandra fortfarande ska hon också med. Då finns det tre varianter:

1. Hon avlivas om han tror hon inte har långt kvar (vill undvika att Annika måste ta bort henne även om hon har sagt det är okej för henne om det måste bli så).
2. Hon blir kvar så länge om han tror hon har 3-4 veckor eller mer
3. Han tror knölen går att operera. Den växer ju tyvärr och ju större ju sämre men ingen annan opererar så jag måste vänta. Än så länge har inte heller någon ny kommit.

Och ja, det drar ner humöret.

Men klart finns det ljuspunkter. Mina minisar. Fanny är sedan ett par dagar fullt handtam :). Hon är hur ljuvlig som helst och så full i liv. Jojo som förut sprang och gömde sig när han såg mig, han står nu på insidan av sin bur och hoppar när han ser mig (film kommer imorgon. Den är på min mobil som inte har nått batteri kvar, måste ladda den först). Idag vägde han in på 52 gramm! Får börja "göda" honom snart :). Tänkt min lilla tjockis som inte gick ner alls. En tjej som motivation var allt som behövdes ;). Flixx mår också bra. Flo är det inte heller några problem med (även om hon inte är en mini, utan tvärtom, jättestor för sin ålder).

Det blev inga bilder på Fluffet, hon stack ju så fort hon såg mig. Även Elvira är inte fotad, så se om hon har lust imorgon. Igår var hon ute och pigg, idag sover hon bara.

Flo. Hon blir brun på kort men är egentligen mer gråfärgad

Flo

Flo på väg ut. Väljer alltid där det är som djupast.

Fanny

Jojo

Jojo

Jojo

Kassandra

Kassandra

Flixx

Flixx

Flo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar