onsdag 2 september 2015

En av tre är opererad

Det var tänkt att två ev tre skulle göras idag. Men redan när jag kom dit, eller strax efter, förstod jag det skulle bli tajt. Man lämnar ju in djur som ska opereras en halvtimme innan han öppnar. Jag var där först strax innan 17.00 men sen efter mig kom en efter en och när han släppte in oss strax efter fem var det sju efter mig. Och de hade inte djur som skulle till op!

Han lovade i alla fall att försöka göra två. När jag kom dit 20.00 så började han med att säga vi tar den dåliga nyheten först. Jag trodde naturligtvis direkt en hade inte klarat sig. Men den dåliga nyheten var, han hade bara hunnit med en. Han hade börjat med Elvira då hon var mest akut. Och det var inte bara en rejält inflamerad livmoder utan även mycket vätska i buken. Det var lite kritiskt ett tag men det redde upp sig och hon hade återhämtat sig fint efter operationen. Hon gick omkring i transportburen när jag hämtade henne och så även nu. Det är bra när dom gör det sa han. Hon är full och vinglar men ramlar inte omkull som Kassandra gjorde så jag måste välta tillbaka henne. Hon har även försökt äta men det går sådär. Inte lätt när hela världen snurrar. Hon kliver mest i barnmaten och man får passa så hon inte vinglar i vattenskålen. Men lite frön har hon fått i sig.


Kritiskt är 3-4 dygn. Lilla fina Elvira som haft ett så jäkligt liv, nu förtjänar du att ha det bra så kämpa på!

Eftersom hennes op var så påfrestande och kliniken var proppfull hade han bara hunnit/orkat göra en. Det är rätt ansträngade att operara så små djur sa han. Förstår jag ju fullt. Så jag sa om det är bättre för honom tar vi bara en imorgon och så tar vi en på fredag. Jag är ändå ledig. Och måste dit på fredag med Kassandra hur som helst. Så så gör vi. Det var bäst så för honom. Och även om det på ett sätt vore skönt ha alla tre gjorda samtidig är det rätt jobbigt hålla reda på en full hamster. Tre vore väldigt drygt. De andra två står nu på antibiotika till sina op:s. Imorgon tar vi Fluffis. Thekla på fredag. Och så har jag sagt jag tar med mig Flo också på fredag så får han kolla henne. Jag ser ju inget men säkrast är det väl. Frågade honom igen om det smittar men enligt honom gör det INTE det. Och han är veterinär han borde veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar