fredag 18 september 2015

Stygn tagna

Vi började med Fluff då hon är lite mer flagmatiskt lagd och Elvira pga all medicinering har en liten mer ovillig hållning.

Fluff hade snällt låtit sina två stygn vara i fred och det gick superfort att ta dom. Elvira hade själv tagit bort ett och på det andra bitit av trådändarna så det var bara knuten kvar. Så där fick vi mickla lite och dra fram knuten med pincett och ja, det drar ju lite i skinnet då och hon var lite mer ovillig men till slut fick vi bort det. Annika sa, jag har varit jättenervös innan men det gick ju super. Jag bara: Nervös?! Varför det?! Hon som har så mycket erfarenhet. Men hon hade aldrig tagit stygn på hamster förr. Jag var inte alls nervös för det, jag har ju gjort det ett antal gånger på människor. :)

Och dagens tjoho!! Elvira väger 143 gramm!

Hon kollade också Elviras tänder då hon har bra erfarenhet med just tänder då en av hennes hamstrar hade problem och hon fick korta hans tänder själv. De är inte för långa. Visade henne även Kassandra och när hon såg var den nya tumören satt och hur fort den kom och hur stor den nu är sa hon att mitt beslut är helt rätt. Hon får vara kvar så länge hon är pigg och tumören inte blir för stor.

Var uppe halva natten med Kassandra igår, hon var i riktigt bra form. Klättrade runt på mig både på utsidan och insidan av mina pyjamasbyxor. Sen springer hon iväg en vända och kommer tillbaka och sniffar. Så söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar