fredag 8 april 2016

Testat kamera

Jag ska åka till Madrid om 2 veckor (och se fotboll) och har därför testat min gamla (lilla) Olympus kamera. Min spegelreflex är ju suverän men den är stor och tung. Så en mindre blir bra då jag måste släpa på mitt bagage hela söndagen innan jag flyger hem (har ett par timmar i Madrid först för att turista lite).

Så igår natt provade jag den. Då jag ändå var vaken länge efter att ha letat efter Flo så höll jag mig vaken tills Yoda klev upp. Då han går upp mellan 2 och 3 (igår 2.30) så ser jag inte honom så ofta. Passade på att väga honom också så slipper jag köra nattskift i helgen.

Olympusen har en stor fördel, den har en grym zoom och bra blixt. Bilderna är tagna runt 3 på natten när det är helt mörkt. Nackdelen är den är inte lika snabbt som min Nikon så ibland har motivet hunnit flytta på sig. Jag visar er ett exempel :)

Här kommer bilderna. Kommer två filmer senare också men så fort jag skrivit klar här ska jag åka och köpa plexiglas så min bäver Flo håller sig där hon ska. En nattlig sökrunda räcker!

PS: Ett tips. om man klickar på bilderna blir de större och man ser bättre!

Fernando ser förvånad ut, han höll på att tvätta sig när jag störde!

Flo är tillbaka där hon ska vara, eller ska och ska hon ska väl helst sova i sin bur men garderoben är bättre tycker Flo :)

Yoda smyger upp



Kulan Nils (ska till veterinären med honom imorgon, få se om vi kan göra något åt hans viktuppgång)

Lyckades fånga virvelvinden Fanny på en bild!

Lilla söta Flixx

Också i tvättartagen

Här är ett exempel på när motivet hunnit gå iväg. Hon satt på kakelplattan i mitten. Men innan kameran var klar och tog bilden hann hon iväg. Man ser det dåligt men längst till höger ovanför blomkrukan strax till höger om den tredje vita tassen ser man ryggen på henne.

Jojo sov så inga bilder på honom igår. Men här är några ovisade från tidigare i veckan!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar