lördag 16 april 2016

Mitt projekt

Så då var det dags att presentera mitt senaste projekt




Som ni ser har jag knökt in två burar till. Flyttat garderoberna, plockat ut två bokhyllor och en skänk. Skänken står i köket, en bokhylla + en hylla som stod i köket står nu i skubben och en bokhylla står i hallen.

De som för ungefär 1 timme sedan flyttade in satt innan så här :(



Man ser storleken dåligt men något större än ett A4-ark. Alldeles för små hjul, inga hus och de stod i hallen i en familj med 5 barn. Idag kördes det hit av en mycket snäll människa (medlem på samma hamsterforum som mig) som hämtade upp dom för 1 vecka sedan, hade dem hos sig tills hon kunde köra hit dom. De satt en bit utanför Hannover så det är ju inte jättelångt härifrån.

Och här är skönheterna. De är köpa för ungefär ett halvår sedan och i annonsen stod det två guldhamstrar. När Steffi hämtade upp dom visade det sig att den ena är en dvärghamster. Dock en alldeles för tjock dvärghamster, vi vägde honom nyss till 92 gram! Han ska på diet. Han har den exotiska färgen black umbrose platinum. Steffi fick ge honom ett namn och han heter Uffe, efter Uffe Beck en dansk fotbollsspelare hos Hannover 96. 

Han bor i akvarieburen som är 200x40 cm. 




Sen har vi den långhåriga guldhamstern Messi efter Lionel Messi. Han har jag döpt :) Tyvärr vet jag inte vad han väger för när vi skulle väga honom strejkade vågen. Jag får försöka väga honom senare. 






Jag har två korta filmer på båda också, de kommer ikväll! En närmare burpresentation kommer också senare, kanske ikväll men kan bli först imorgon också. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar