måndag 18 april 2016

Söndagen

Igår fick Nils också sina klor klippta, så nu är alla dvärgisar genomgångna. Nu hoppas jag att jag ska slippa göra det allt för ofta nu när jag har lagt in kakel (omvänt så den råa sidan är uppåt) där de äter sin mat. Så hoppas jag klorna slits av sig själva. Vet inte varför men det är ofta så att man får hjälpa dvärghamstrarna och klippa deras klor medan man sällan måste göra det på guldhamstrar.

Nu för tiden är matbrickan full :)


Under helgen är alla vägda också även om jag fick vänta på Yoda till halv fem i morse. Snaaaark!

Guldhamstrar:

Flo 190 g
Fernando 170 g
Yoda 140 g
Messi 110 g

Hybrider:

Uffe 92 g
Nils 78 g
Jojo 73 g

Det är mina "problembarn" Alla väger för mycket. Ingen av dom (utom Jojo nu då men för honom spelar det ju ingen roll längre) får godis eller så utan bara bra mat. Nils går upp pga sin diabetes. Uffe hoppas jag ska börja gå ner nu när han får bra mat och har ordentligt med plats att röra på sig. Idag på förmiddagen såg jag honom för första gången i hjulet. Många varv var det inte men han har i alla fall börjat röra på sig lite mer.

Dsungare:

Fanny 46 g

Roborowski:

Flixx 31 g


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar