torsdag 21 april 2016

Lite mer Jojo

Jojo mår fortfarande bra. Visar er i video från i förrgår men även igår kväll sprang han i hjulet. Förra veckan växte tumören så fort att jag var rätt pessimisstisk han skulle klara mer än 1 vecka. Men denna vecka har den hållit sig lugn och han är helt obesvärad av den. Klart den kan börja växa när som helst men 2 veckor kommer han i alla fall att fixa. Och det låter lite men i en hamsters liv är det rätt länge.


Yoda min fegis var även igår uppe tidigt. Redan halv tolv. Nu har vi träffats 4 dagar på raken och så långsamt vänjer han sig så vid mig. Igår tog han till och med två pinjekärnor direkt ur handen på mig! Yay!!

Även Messi var modig igår och för första gången sen han kom sprang han inte panikslagen iväg en enda gång, utan även han tog två pinjekärnor ur handen på mig.

Till och med Flo höll sig relativt lugn igår efter att jag kommit på att jag ju har en hel kartong kakel i skrubben. Jag ville ju ha 10 plattor men det var dyrare köpa 10 st än en hel kartong med 44 st. Så jag la ut dom på botten i garderoben där hon gnagt och det stoppade henne. Träplattorna jag la för sköt hon nämligen bara åt sidan. Smart hamster det där.

Resten uppför sig bra :). Fernando är en mysgubbe, Flixx och Fanny är också små gullungar och Uffe ska nog få prova på en lekplats imorgon. Han är inte rädd och behöver röra på sig. Till och med Nils jobbar lite på beachformen som ni ser här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar