torsdag 28 april 2016

Kort uppdatering

Jag jobbar så där mycket nu igen. Men ska försöka fota lite ikväll för Messi är ute och jag hoppas Uffe vaknar snart.

I alla fall här kommer en kort uppdatering från alla vi börjar med den minsta och går till den största:

Flixx - Allt är bra med min lilla robo och hon är foder och halvtam. Man kan inte ta upp henne i handen hur som helst men vid kloklippning går det och hon är inte rädd efter. Så halvtam kan man kalla henne.

Fanny - är den coolaste dvärghamster jag vet. Hon uppför sig (och tror säkert själv) att hon är en stor hamster. Hon har en dygnsrytm som en guldhamster, hon vill ha utetid som en guldhamster. Hon är dessutom den tamaste, hon hoppar upp i handen på mig både när hon ska ut på kvällen och när hon ska in på morgonen.

Nils - tja vad ska man göra med Nils? Stackarn han blir tjockare och tjockare och det har inte hjälpt med extra diabetesmat. Men han mår bra och han rör på sig och så länge det är så så får han vara helt enkelt.

Jojo - min lilla älskling. Han mår bra, tumören håller sig lugn och jag är glad för varje dag han får. Han får smärtstillande förebyggande och så mycket mat och godis som han kan äta. Jojo är just nu en mycket lycklig liten hamster.

Uffe - från att ha varit en rätt "osynlig" hamster har han de sista dagarna levt upp! Så kul att få se hur dessa passiviserade burhamstrar som tryckts in på liten plats börjar förstå att här finns plats, här kommer det mat varje dag och man får gå ut! Han älskar att gå ut! Han kommer också springade så fort han ser mig så han är inte rädd alls.

Yoda - Min lilla fegis. Numera ser jag i alla fall honom nästan varje kväll då han kliver upp runt midnatt numera och de dagar han inte gör det ser jag honom på morgonen. Men annars vill han helst inte veta av mig alls fast han numera nästan varje gång kan ta godis ur handen på mig men inte alltid.

Messi - Han är också en liten fegis men tinar upp så långsamt. Tyvärr har jag fått lov två gånger att ta fast honom och klippa bort tovor. Jag hoppas nu jag fått bort alla. Men han låter det göras, han bits inte och han verkar inte bli räddare av att jag måste utsätta honom för det. Han är ännu lite osäker när han får gå ut men vi tränar korta stunder så ska han nog uppskatta det snart. Numera tar han utan att tveka pinjekärnor ur handen på mig och man kan försiktigt smeka honom på pälsen. Han är nog handtam snart.

Fernando - Min mysgubbe. Han är först vaken av alla de stora, han älskar att få komma ut och han är hur tam som helst men kommer inte självmant upp i handen. Men tar jag upp honom sitter han still (och utstår pussarna han får), Hur snäll som helst är han i alla fall.

Flo - Min enda tjej av de stora numera och bråkig och påhittig som attan, Väcker mig ofta antingen för att hon satt sig i en situation hon inte tar sig ur (jag vaknar undermedvetet tror jag för hon ger ju inte ljud ifrån sig då mer så att det blir för tyst!) eller så randalerar hon så jag inte får sova. Det är inte ovanligt att vakna 2-4 gånger av henne. Men de sista två nätterna har jag fått sova rätt länge och hon har gjort krasch först vid halv fem. Det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar