söndag 17 april 2016

Klippt klor

Jag är stolt över mig själv! Jag har nyss klippt klorna på lilla robon. Och det gick bra för hon var så snäll och satt så stilla så. Jag fick ju öva i veckan på Fanny som ju är mycket liten för att vara dvärghamster. Så jag vågade hålla detta lilla väsen i handen. Man är ju nästan rädd man ska klämma för hårt liksom. 30 gram är inte mycket :). Nu är ju Fanny jättetam och hoppar själv upp i handen på mig medan robon iof är en mycket modig robo som tar godis ur handen på mig och man kan försiktigt stryka henne över pälsen men handtam är hon inte. Men lilla Flixx är snäll och då går det.

Idag måste jag vänta på Yoda. Men ibland slår han ju till och går upp tidigt. Han ska vägas nämligen. Ska se om jag kan locka in Messi i hamstertaxin också och väga honom. Men om han inte vill så låter jag honom slippa, han ska få vänja in sig i lugn och ro.

Både Uffe och Messi var uppe igår kväll och Messi sprang och sprang i hjulet. Uffe som skulle behöva det har dock inte visat något intresse för att röra på sig i hjulet än. Men jag hoppas det kommer.

Här en film på Messi från igår kväll när han åt pinjekärna också:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar