torsdag 22 oktober 2015

Vägningen i lördags

Har nog glömt skriva om den.

Fanny 29 g
Jojo 53 g
Fluffot 197 g
Flo 177 g

Hon tappade massor vid operationen hela 30g. Men la på sig från onsdag - lördag hela 7 g så fort hon fick komma hem och slippa sin sjuksamla. Det märks de är vana vid plats här och inte alls trivs på liten yta. Jag vet jag är extrem med mina jätteburar men jag tycker så synd om alla hamstrar som sitter i små burar. Hur många som helst (speciellt i Sverige) har de i samlor eller dessa Duna-burar som är så små. Jag märker ju på mina hur mycket de rör på sig när de får möjlighet.

Jag skulle gissa lilla Fanny tex som är väldigt pigg och rörlig lätt lägger 7 km eller mer under sig på en natt. Goldisarna är lite mer flagmatiska (speciellt efter kastrationen) så de kommer nog upp i mellan 3-5 km. Även min lilla roborowski rör mycket på sig. Hon är även den som går och lägger sig sist, är ofta uppe vid åttatiden på morgonen. Slöast är Jojo även om han fått lite mer fart under tassarna sen Fanny kom. Men tror inte han kommer upp i mer än 2 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar