lördag 17 oktober 2015

Jäkla hamster!

El Fluffo alltså. Igår natt var jag helt säker på jag hade en död hamster. Hon har inte ätit på minst 5 dagar. För det är 5 dagar jag vet, när hon senast åt när Annika var här vet jag ju inte. Iof hörde jag henne i tisdags men ändå.

Var upp inatt halv två och halv tre för att kolla och vid halv tre grävde jag runt lite i buren men ingen hamster och inga ljud. Vid den tiden hade jag varken ork eller lust att göra mer. Men klart undrar man hur det är. Var sen upp strax innan sju och stoppade tillbaka Fanny men inte heller då hade hon ätit. Så imorse så fort jag vaknade grävde jag lite mer engagerat. Och nu hörde jag ljud och sen kom hon. Henne går det hur bra som helst!

Helst skulle jag vilja stoppa henne i ett akvarium, då skulle jag se henne fast hon lever i gångar i underjorden (i alla fall dom som går längs med väggarna). Försökte få upp henne men misslyckades, hon är ju smart. La in en godis i plastburken men hon klev inte helt in och när jag vickade upp burken for hon ut då bara halva kroppen var inne. Får göra en ny ordentligare insats ikväll (mer hamstertid) då hon måste vägas och kollas igenom. Men vad jag kunde se tror jag pälsen är fullt tillbaka. Vore ju härligt. Kan kanske presentera ett kort på henne till och med ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar