lördag 3 oktober 2015

Nästa man till rakning......

Tog lite bilder när Flo provade sina nya löparbanor för första gången. Och dagens hamsterbesiktning (kollar de ju alltid 1 gång i veckan mer ordentligt) visade att det är nästa kandidat för operation. Bra att Pabst är tillbaka på måndag. Jag blir inte ens upprörd längre, utan är mer så, jaha det var nästa då. Då är alla gjorda. Ja, inte Fanny då men dvärghamstrar kan också få det, men det är mycket mer ovanligt och i alla fall idag är hon frisk.

Vilket inte säger nått då Hanna igår frågade om alla jag har kvar är friska. Jag svarade (helt rätt) ja idag, men imorgon kan det vara helt annat. Flo är ju kollad av Pabst innan han gick på semester och då var allt ok.

Flo är i alla fall ung, äter normalt, har inte tappat nått i vikt alls så jag räknar med att allt ska gå lätt och bra. Snälla Annika ställer upp och tar hand om henne också. Hon får bo hemma hos henne eftersom hon kommer få antibiotika två gånger om dagen efter operationen. Sen får vi se om han kan göra den direkt på måndagen eller om det blir senare i veckan. Jag åker i alla fall dit på måndagen så får vi se. Om inte lämnar jag henne hos Annika (som bor på gatan bredvid) så fixar hon det annars.

Få se om jag kan locka upp Fluffis ur underjorden idag. Har hört henne mycket idag i alla fall. Vore ju bra att kolla igenom henne innan jag åker tänkte jag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar