tisdag 6 oktober 2015

Operationsdag

Imorse innan jag stack iväg till flygplatsen så grävde jag fram Fluffis. Hon hade (igen!) inte varit upp och ätit grönsaker på 4 dagar och jag ville inte åka iväg innan jag sett hon mådde bra. Så grävde fram ett hål till en gång och ställde dit matskålen och då kom hon och tömde den. Fick sen lite godis också. Tog inte upp henne, det hade jag inte tid till men hon såg pigg ut så långt jag kunde se.

Flo blev opererad idag och det vi alla trodde var en enkel sak visade sig inte vara det. Hon hade mycket var och är jättesvag. Ska tillbringa natten i transportboxen på en värmeflaska. Det behövde varken Elvira eller Fluffis som också hade lite jobbiga operationer. Flo är i de bästa händer hos Annika men det känns pest att inte vara hemma just nu. Först ska hon överleva natten :(

Vilken tur vi hade gjort upp att jag matade alla idag innan jag åkte, träffade även på Flixx och Jojo förresten, de var båda vakna imorse. För det med Flo drog ut på tiden och först närmare halv tio fick Annika hämta henne (och hade väntat sen 20.00, jag måste fixa en fin present till henne!). Skulle hon sen också behövt åka till mig vore det väldigt sent för henne. Och hon behöver ju passa på Flo nu med.

Jävla skitsjukdom. Jag ska fråga om man inte kan kastrera i förebyggande syfte. Innan dom blir sjuka och svaga. Annars får jag hålla mig till det mannliga könet, i alla fall på guldhamstrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar