lördag 16 januari 2016

Städ och "bak" dag

Idag har jag städat alla (naja inte Fluffis den är ju så ny) uteplatser. Det tar längre tid än man tror!

Först ska allt plockas bort. Sen ska hanfmattorna skakas av, golvet dammsugas och sen torkas. Mattorna ska tillbaka och alla grejor. Har tagit mig större delen av dagen med några få pauser för att kolla lite vintersport på TV:n,

De främre är åt guldhamstrarna och de bakre åt dvärgarna
Sen har jag "bakat" kebabrullar för hamstrar. Det är tomma toarullar som jag penslar med en blandning av bovetemjöl och vatten. Sen rullar jag dom i den vanliga hamstermaten som består av olika frön och torkade mjölmaskar, gräshoppor, räkor och sånt. Av någon anledning är det mycket mer godare, spännande och roligare att äta maten så. Och så får de lite att göra också.

Nu har nästan alla vaknat, väntar bara på Jojo (som iof varit uppe redan men då var hans uteplats inte klar). Det var MYCKET spännande och lite läskigt att få komma ut. Det är samma saker hos alla men de står ju på andra platser! Hahaha, har de lite hjärngympa. Bra det.

Sen har jag haft lite träning och terapi med Nils. För han bits. Aldrig när man väl har honom i handen men när man ska greja runt honom eller ta upp honom. Mest tror jag det är för att han evtl ser lite dåligt pga diabetesen. Så nu övar vi med tjocka handskar och godis. Fick jag Jojo sluta bitas ska det nog gå med Nils med. Lite svårare med honom bara då han inte är lika galen i godis som Jojo var. Nils är lite mer svårmutad men samtidigt är han ju redan handtam och inte rädd. Jojo var ju inte ett dugg tam och skräckslagen.

Fluffot vaknade först 7.00 imorse. Hon har bra underliga tider. Inte konstigt jag sällan träffade på henne förut. Men nu när hon är i sovrummet hör jag henne.

Har en del fina kort men de kommer imorgon. Ska se om jag kan träffa Fluffis lite tidigare inatt och få några kort. Och så ska ju Jojo fotas lite också!

Det är vägdag också men kvar att väga är bara Fluffolino faktiskt (Flixx slipper nu på en månad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar