måndag 4 januari 2016

Hemma igen

Det var som jag trodde proppfullt. Men jag hade tur, var nr 3 där och den första skulle bara lämna in en katt för kastrering. Så strax efter 18-tiden var jag inne.

Nils har diabetes och den gråa skuggan i ögat är diabetes karakt. Han kollade igenom honom helt och för övrigt är han i fin form. Så det är inget som talar emot att han ska kunna få ett bra hamsterliv. Jag ger ju redan nu bra torrfoder och bara grönsaker med låg sockerhalt (till dvärgarna) så jag behöver inte ändra på nått. Ska bara prova ge bockhornsklöver frön då de sänker blodsockret. Får se om han äter de bara. Var förbi hos Annika och lämnade ett hjul hon ska prova och då hon hade två påsar hemma fick jag en med mig direkt. Är perfekt, då kan jag prova innan jag beställer.

Hade med mig Jojo också då jag tycker han de sista dagarna kliat sig lite mer än normalt. Han kunde inte se något direkt mer än att han var lite torr och skorvig i huden på magen så han fick 1 droppe Stronghold i nacken som ska lindra kliandet så det inte blir en ond cirkel. Sen kollade han på tänderna och jag fick beröm över att de var i perfekt längd. Han tyckte jag gjorde det väldigt bra.

Här kommer lite foton från igår/inatt:

Det var så sött i verkligheten hur Jojo satt som en boll med två öron på. Kortet gör det inte rättvisa alls

Päppelbrei = havreflingor, mald hasselnöt och barnmatspuré (pumpa eller pastinacka) är fina grejer! Smakar super tycker han (skönt nog!)

Flo poserar



Gott med bananchips

Fanny har så fina vinterfärger

Hallo, ge mig en godis!

Och Fluffis klockan 01.30
 

Fasen vad ljust det blir ibland tycker hon! Släck den där lampan som blixtrar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar