måndag 4 januari 2016

Idag

Idag väntar ett veterinärbesök. Han öppnar halv sex, det är kallt ute (fleecefiltar och vattenflaskor ligger beredda) så jag siktar på att vara där kvart över fem och hoppas på att flera tycker att det är kallt och inte är där alltför tidigt. Då det varit stängt ett par dagar pga helgerna så lär det vara fullt. Tar med en bok och förbereder mig på ett par timmars väntan. Är ju nackdelen med denna veterinär, han är så bra att det alltid är proppfullt och då han bara har öppet 17.30 - 20.00 (även om han väl aldrig har stängt 20.00) så får man vara beredd på att vänta. Men eftersom jag inte vet vad det är med Nils vill jag att han träffat experten.

Inatt låg jag och läste och redan 01.30 kom Fluffis ut! Och när jag kort måste på toa vid 4.30 var hon fortfarande ute. Jag blev jätteglad! När man funderat på en lösning, sökt akvarium länge och sen funkar det så bra så blir jag nöjd. Och hamster är nöjd. för nu får hamster gå ut. Och matte är nöjd för nu ser jag henne nästan varje dag istället för var 5:e eller mer sällan. Win-win och värt allt jäkla jobb som det var med detta akvarium. Måste se till att bygga ihop ett "lock" men måste då köpa träribbor och galler och dom har fortfarande inte plogat här (vi fick snö i förrgår men snöplog är ett okänt begrepp) så man kommer knappt fram med cykel. Så det får vänta. Ska bli varmt och plus ev redan imorgon så isåfall kan jag köpa det då.

Har i alla fall fotat inatt så kommer kort här senare ikväll efter veterinärbesöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar