måndag 18 januari 2016

Första hela natten

Jag vill ut, får jag?
Fernando har tillbringat sin första hela natt ute på lekplatsen. Annars brukar jag stoppa in honom vid 2-tiden då har han fått mellan 4-6 timmars tid där (beroende på när han går upp). Men igår fick jag lov att gå och lägga mig vid midnatt då jag nu har sju dagars morgonjobb på raken. Och han vaknade sent så han hade bara varit ute 2 timmar.

Så jag lämnade honom där. Var upp halv fyra (då jag måste på toa) och provade om han fått nog men nej, han ville inte kliva in i hamstertaxin. Så han fick bara kvar så klart. När jag kom nästa gång vid 7.00 däremot var han nöjd och klev in.

Han uppskattar verkligen att få komma ut.

Nils däremot lite sådär. Är nästan alltid så med dvärgarna (Fanny undantagen men hon uppför sig ju som en guldhamster i nästan allt). Jojo tog nästan ett halvt år innan han riktigt uppskattade det och min Musbus var också sådär glad i det. Så Nils brukar få 1-2 timmar varannan dag nu ibörjan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar