torsdag 17 mars 2016

Yoda

Lånad bild från HHN
Den här skönheten ska flytta hem till mig såfort jag är klara med alla burar och Annika har blivit frisk. Han heter Yoda är en korthårig guldhamster hane som är ca 4 månader gammal. Färgen heter Black-Banded.

Han lämnades in med 17 andra guldhamstrar på en djurklinik i Nienburg. Då de såklart inte kunde härbärga 18 hamstrar så ringde dom Hamsterhjälpen. Vår del som heter Hamsterhilfe Nord tog så många vi kunde, men vi är en liten förening med rätt få platser. Dock finns det också en Hamsterhilfe NRW (för mitten av Tyskland och de är jättestora) och en Hamsterhilfe Süd och när det behövs arbetar dom tillsammans. Så alla som inte vi hade plats för tog NRW hand om.

Yoda hamnade i Bremen så han är ju nära. Vilket är praktiskt. Så slipper jag hyra bil och så. Yoda tycker än så länge att människor är rätt hemska men det hoppas jag kunna jobba bort. Lyckades jag med Jojo som var skräckslagen så hoppas jag det ska gå med Yoda också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar