måndag 14 mars 2016

Veterinärbesök Fluffis

Usch, jag hade ingen bra känsla alls när jag åkte dit. Iof var hennes andning bra men vågen visar -16 gram sen i lördagsmorse. Hon hade dock ätit själv inatt men lite mindre än hälften mot normalt.

Men Dr Pabst är verkligen Bremens bästa veterinär! Han ger inte upp. Han fick fundera länge men sen så sa han, nu när andningen är i ordning ska vi ju inte ta bort henne. Så hon fick en spruta som ska reta igång apetiten, lite vatten under huden (då hamstrar till största delen reglerar sitt vatten genom att äta grönsaker) och så fick jag med mig B-vitamin hem som hon ska ha 1 gång om dagen. Hennes temp har stigit med 1 grad men är fortfarande undertemp så hon ska fortsätta att ligga på värmeflaskor.

Om 3-4 dagar måste hon äta normalt. Ska vägas varje dag också såklart och vikten måste så sakta gå uppåt. Annars ska jag dit på fredag igen. Om han då ger upp eller klurar ut något annat får vi se. Så nu hoppas jag hon börjar äta. Är alltid katastrof när de inte äter. Men hon var pigg, kämpade emot när han höll henne så han är försiktigt positiv.

Och glad är jag att jag bor här. Där veterinärbesök inte ruinerar en. I lördags grundligt undersökning, spruta direkt där och kortison med hem = 35 Euro. Idag ytterligare en grundlig undersökning (temp, lyssna på lungor, hjärta, allmänt), två sprutor där och b-vitamin med hem = 30 Euro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar