lördag 12 mars 2016

Fluffis är sjuk :(

Jag har fasen känt på mig att något varit tokigt. Hon har inte varit ut på hela veckan (har ju velat väga henne) men hon har ätit bra. I förrgår dock så hade hon inte ätit nått alls och igår väckte jag henne för att kolla. Vägde henne först och hon vägde bara 189 gramm! -24 gramm på 2 veckor är inte okej.

Så det var ju bara att packa in henne imorse och bege sig till Dr Pabst. Hon har nått med hjärtat som gör att hon har vatten i lungorna (och andas därför fort och flackt). Dessutom undertemp 35,5 och hamstrar ska ha runt 39-40 grader som normalt!

Då hon bara är 1,5 år och annars i bra skick så ville han ge henne en chans. Hon får till på måndag på sig. Fick hos honom en spruta för cirkulationssystemet, jag ska ge henne kortison imorgon bitti och måndag morgon, blir andningen sämre 2 gånger om dagen. Hon har en värmeflaska nergrävd i spånet under sitt näst så hon inte använder energi till att hålla värmen. Och så får hon druvsocker upplöst i vatten 2 ggr om dagen för att "pigga" på sig.

På måndag ska jag dit igen och antingen är hon bättre eller om inte så måste han ta bort henne. Mer än ett par dagar ska man inte försöka sa han.

Så nu får ni hålla tummarna för min Fluff!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar