torsdag 17 mars 2016

Omflyttning

Tyvärr så klarade Fluffis sig inte. Igår var hon riktigt dålig så jag åkte till Dr Pabst och hans sa direkt nu kan vi inte göra mer. Men vi försökte och när det inte gick så befriade vi henne. Djuren har ju den fördelen de måste inte plågas in i det sista.

Flo kommer nu få flytta in i mitt sovrum och ta över akvariet. Hon är en riktig bäver och håller på att äta sig ur buren hon bor i nu. Så ett akvarium blir perfekt för henne. Måste dock först delvis tömma ut en del spån och skura sovhuset. Som tur är hade Fluffis inget smittsamt så jag slipper tömma allt och desinficera. Men där hon hade bodelen ska spånet bytas ut.

I Flo:s bur kommer såklart en ny nödhamster att flytta in. När är dock inte bestämt. Han är tingad och bor här i Bremen hos Hamsterhjälpens ställe här, alltså hos Annika. Hon är dock sjuk just nu (maginfluensa) så hon får ta och bli frisk först.

Snälla Annika har också erbjudit mig att jag även får begrava Fluffis på hennes kolonilott. Där ligger ju redan Kassandra och Elvira. Så mycket bättre än att behöva smyga ut i skogen (som knappt finns här) och hitta ett ställe. Har ju gjort det tre gånger redan och det är lika jobbigt varje gång.

Nu ska jag iväg till gymmet och på vägen hem när jag passerar byggaffären måste jag köpa lite träplattor. Ska Flo flytta in i sovrummet måste "muren" runt uteplatsen göras lite högre på en del ställen.

Senare idag ska jag presentera den nya hamstern och visa två fina gömställen jag köpt av Claudia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar