tisdag 8 mars 2016

1 års jubileum!

För ett år sedan hämtade jag hos Annika (som passat på att ta med henne från Claudia när hon var där på ett möte i föreningen så slapp jag åka extra dit) en liten Jeanette. När jag hemma öppnade transportboxen (hade bara sett henne på kort innan) så utbrast jag spontant: Vilken liten Fluffis! Och så var hon "omdöpt".

Ett år har nu Fluffot varit här. Hon har alltid varit snäll och lugn men gör sina bus i stillhet. Som när hon plötsligt utan förvarning hade gnagt sig ut ur buren och sprang i ett av extrahjulen som stod på burtaket. 2 meter upp!! Hon var länge också min fantom som bara kom upp och åt var 4-5:e dag så jag fick regelbundet gräva fram henne för att se om hon levde. Med flytten till ett akvarium så slutade hon med det tack och lov. Nu äter hon varje dag och är regelbundet ute på sin lekplats som hon har tillgång till dygnet runt. Och tur är väl det för hennes tider varierar från runt 01.00 till så sent som 8.30 har jag träffat på henne.

Här är fotona som togs för ett år sedan. Få se om jag kan träffa på henne ikväll och ta några nya på jubileumsdagen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar