söndag 13 mars 2016

Fluffis rapport

Hon har fått sitt kortison nu på morgonen. Jag tycker hon andas bättre. Hon har dock inte ätit så mycket så hon fick också 0,6 ml päppelbrei sprutat. Hon låg då kvar i boet och gapade till och med frivilligt och höll fast sprutan med tassarna. Smakade tydligen bra. Men sen när jag kom med medicinsprutan protesterade hon så jag fick ta ut henne och hålla fast.

Eftersom andningen var så pass bra (hoppas jag inte sett fel!) så byter jag inte värmeflaska nu vid lunch utan låter henne sova till i eftermiddag. Hon vaknar ju tyvärr varje gång jag byter. Den ligger ju i spånet under huset men hon märker ju jag är där och grejar.

Efter medicinen satte jag in henne i boet igen men hon valde själv att gå ut en sväng så jag hoppas det vänder och blir bättre. Hon verkade lite piggare i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar