söndag 13 mars 2016

Fluffis kvällsrapport

Andningen är bättre. Men hon äter inte. Fick i henne lite mer än 1 ml päppelbrei i alla fall. Nu på kvällen ville hon inte ha det. Och när hon började protestera för mycket lät jag det vara. Vill inte bråka för mycket med en sjuk hamster heller. Och äter hon inte själv så är det ändå kört. Har i alla fall ställt in matskålen i huset så behöver hon inte ens gå ut. Nu får hon vara ifred till imorgon bitti. Mer kan jag inte göra men för att följa veterinärens order så måste hon få kortisonspruta nr 2 imorgon bitti. Så för den får jag väcka henne och sen får hon vara ifred igen tills vi måste åka vid halv fem tiden. Tänker åka tidigt och försöka hamna först i kön så jag slipper sitta flera timmar där och vänta. I lördags var jag nr 2. Iof innebär det man får vänta länge utanför men hellre det.

Har vägt henne och hon väger nu bara 177 g tappat 12 g sen igår förmiddag. Men iof har hon fått mediciner som driver ut vatten så ett par gram är ju vatten.

Hon ser lite piggare ut men som sagt, gäller hon börjar äta också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar