onsdag 13 maj 2015

Sådärja!

Dricker vatten
Igår hade alla sex vänligheten att kliva upp före midnatt. Bara att tacka och ta emot. Fluff blev snabbt utsatt på sin lekplats, där Kassandra tillbringat ett par timmar innan. Även Thekla var uppe tidigt, till och med före Fluffo. 

Jojo och jag tränar på att jag inte är farlig. Vi är så långt att han nu tar pinjekärnor från min hand. Förr tog han dom och släppte dom sedan direkt. Sen har han inte sprungit i sitt hjul sen han fick ett nytt. Så igår satte jag även in hans gamla Woodent Wheel och inatt har han använt det. Så nu får han ha dubbla ett tag så ser vi. Det är ju en annan teknik i trähjulen då de går så lätt. Musen lär sig fortfarande hur man ska bromsa. Hon sätter full fart och sen sladdar hon på tvären i hjulet. Verkar dock inte bekomme henne det minsta, hon går det om och om igen. Men hon lär sig nog. Flixx har ju klurat ut det nu och lärt sig att man inte kan tvärbromsa längre. Men Jojo verkar vara en liten fegis så han har inte vågat fortsätta tydligen.

Var ju lika när jag ville byta ut de billigare Trixiehjulen mot de stabilare Woodent Wheel till minisarna. Båda slutade använda dom. Så då fick de ha dubbla ett par dagar och båda använde bara Trixiehjulen så då fick de behålla dom. Fast nu är de ju utbytta till Rodipet trähjul och det verkar de gilla. Ja, alla utom Jojo då.

Musbus var vaken redan en sväng vid halv fem idag. :) Och Kassandra fortsätter slå rekord i att kliva upp tidigt. Före 21.00 idag med. Så hon är med mig här i vardagsrummet nu, så tar jag med mig henne in i sovrummet sedan. Ska försöka komma i säng lite tidigare idag. Såg ju alla igår kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar