söndag 10 maj 2015

Min Kassandra

Hon är verkligen speciell. Igår vaknade hon redan halv tio (och idag strax innan tio). Så jag hämtade henne och så fick hon vara med mig i vardagsrummet när jag tittade på TV. Ja inte lös då, hon ställer till med för mycket bus för det! Men fick vara på de olika (hamstersäkrade) lekplatserna. Hon är så lätt  att flytta man sträcker bara ner handen så kliver hon upp i den. Där sitter hon blixtstilla för hon vet det innebär flytt till roligheter. När jag väl lyft upp henne och har henne i famnen är hon allt annat än still. Det är alltid bråttom :). Hon klättrar runt, upp på axeln, man får passa henne ordentligt så hon inte försöker hoppa ner eller ramlar ner. Sen släpper jag ner henne och det är full fart.

Igår sprang hon runt med en lång pinne (eller lång och lång men för henne var den lång) på lekplatsen och den tog ju i en massa saker men det bekomm henne inget alls, pinnen skulle med. In i rör och gömställen fast hon fick lov att tänka till och verkligen lirka in den. Så höll hon på i 2-3 omgånger i flera minuter. Har jag aldrig sett nån av de andra göra. De gnager på sin höjd lite på den.

Även igår var nästan alla tacksamma (Fluffo tog sovmorgon) och var alla vakna före midnatt. Tack för det! Få se hur de tänker göra idag. Flixx och Kassandra är i alla fall redan uppe och igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar