söndag 31 maj 2015

Nr 8 - Florena

Så idag har lilla Florena flyttat hit. Hon kommer (som de flesta av mina) från Hamsterhilfe Nord. Hon är född 5 april och är en av åtta syskon. Fyra av varje sort. De kom med mamma Nivea (därför är alla barn döpta efter hudkrämer) till HHN några dagar senare. De är födda i ett litet plaströr.... :(.

Florena är en långhårig guldhamster som idag väger 92 gramm. Färgen heter dove och hon har mörkt mörkt röda ögon som ser svarta ut.

Hon är ännu inte så där värst imponerad av mig så jag har inte så fina bilder. Men några har jag att visa er! Nu ska hon få bo in sig i lugn och ro ca 1 vecka innan vi gör något alls.

Florena kommer nog att förkortas till Flo även om det är ett killnamn. Fick jag inte ha en Felix (som ju visade sig vara tjej och fick döpas om till Flixx, vilket är så nära Felix jag kom) så ska jag ha en Flo! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar