söndag 3 maj 2015

Jojo

Jojo var vaken nyss så snabbt fram med vågen. Jag vet inte vad jag ska göra. Han blir bara tjockare och tjockare fast jag tagit bort alla feta fröer som darikolvar, linfrö osv. Nu väger han 80g!!

Idag hade jag honom för första gången i handen också! Han är lite bitsk, måste ju lära sig människor är snälla, han har ju verkligen dåliga erfarenheter och Annika bet han rätt rejält 3-4 gånger när hon var här och klippte klorna på Musen och kollade kön på honom och Flixx. Så jag har respekt för hans tänder. Annars brukar bett från de små inte kännas så mycket. Men han väger ju som en ung guldhamster så så liten är han ju inte....

I alla fall efter vägningen fick han åka hamstertaxi = plastbytta tillbaka i sin bur och så höll jag handen framför så för att komma ur måste han kliva i den. Det gjorde han utan problem och verkade inte rädd så vi får jobba vidare så. Och jag måste se hur jag ska kunna aktivera honom mer. Nästa vecka jobbar jag kortvecka och har mer tid. Sätter jag ut honom på lekplatsen så går han ju bara och lägger sig och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar