måndag 4 maj 2015

Om man inte har utgifter skaffar man sig några

Flying Saucer
Fick ju med som bisak egentligen i ett paket en äkta Flying Saucer. Jag har haft en kopia ståendes på en lekplats i ett halvår, ingen har använt den. Den har helt enkelt inte snurrat lätt nog. Idag kom paketet med hjulet till Flixx där även den var med. Så jag ställde in den till Kassandra. Tänkte där kan den ju stå, hon har gått om plats.

Direkt nyss när hon vaknade, gissa vem som sprang på den? Så nu måste jag ju köpa äkta till de andra också. Måste vara rättvist! :)

Flixx älskar också sitt trähjul men måste lära sig bromsa lite försiktigare!! Detta har ju kullager och snurrar så lätt så lätt så när hon bromsar som i det andra åker hon nästan runt ett varv.

Har filmat båda två men det tar 1 timme att ladda upp dom på YouTube så ni får se dom först imorgon. Men det är värt att vänta och ta sig tid och titta på båda.

Nu saknas hjul till båda dvärgarna men det får vänta tills nästa månad. De har ju hjul, bara inga trähjul. Nya kostar de drygt 500 spänn. Få se hur mycket pengar jag har kvar i slutet av månaden och hur mycket jobb det blir i maj. Har ju börjat bra i alla fall, så jag får en stor lön. Har nämligen jobbat extra nu ikväll.

Fluffo är också redan vaken och utplacerad i sin lekplats. Nu väntar jag på att tjockisen Jojo ska kliva upp, han ska få tillbringa natten på dvärglekplatsen så han rör lite på sig. Hoppas jag så han inte bara sover där med. Vore trevlig om Thekla klev upp snart också, har inte sett henne på 2 dagar eftersom jag lagt mig tidigt några kvällar. Men jag vet hon varit ut, matskålen har varit tom och pinjekärnorna bort från lekplatsen. Det är bara det att i och med sommartiden kliver hon oftast upp efter midnatt.

Sen fattas bara Musbus så är skaran komplett :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar