tisdag 7 juni 2016

Vägrar gå in

Mina utedjur (hamstrarna Messi, Fernando, Fanny, Uffe, Louis och Jojo) vägrar gå in. De har sovit ute (på sin lekplatser som såklart ligger inomhus!) sen i söndags kväll. Det är hemskt varmt här, vi har mer än 30 grader på dagarna och inne ligger tempen på ca 24 grader på kvällen. Och från 25 grader kan det vara kritiskt för gnagare. Så jag förstår dom, värme stiger och det är förmodligen mycket svalare åt dom där nere på golvet än i burarna.

Yoda som kan välja, väljer dock att sova inne varje dag.

Få se om jag kan locka in dom imorgon bitti. Jag tror Nils är sugen på att få gå ut en sväng också så jag får ställa klockan på 5 (istället för 6 som annars) och se om någon är mer lättlockad och vaken vid den tiden. De har börjat sova alla vid 6-tiden. Bara Fanny som är vaken då. Förut var alla vakna vid den tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar