lördag 18 juni 2016

Svart ljus

Var och köpte mig en svart ljus glödlampa idag. När man lyser med den så lyser nämligen tex hudsvampen som neonprickar. Det är UV-ljus och svampen flurocierar och lyser. Så nyss när Messi vaknade testade jag. Det är såklart inte så bra som en proffessionell lampa men man såg rätt okej tycker jag.

Allt är borta på tassar och magen men han har fortfarande lite kvar på kanten på öronen. Men det är mycket bättre, var hela öronen, magen och alla fyra tassarna förut. Så ska ringa Dr Pabst på måndag. Ska säga jag lyst själv så kanske det räcker att jag kommer dit och bara hämtar upp tabletterna. Annars får Messi följa med men vore ju skönt för honom att slippa.

Sökte på Google men hittade ingen bild på hamster men ett exempel på en tass på en katt. Där ser man hur svampen är som lysande fläckar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar