onsdag 15 juni 2016

10 veckor!!!

Var till kliniken idag igen och fick metacamflaskan påfylld för tredje gången åt Jojo. Var tvungen räkna efter och igår bröt vi igenom vecka nr 10 sen diagnosen. Otroligt. Alla trodde han skulle klara ca 2 veckor. Nu har det iof kommit en andra tumör, den sitter på höger sida, bröstryggshöjd ungefär och är som en ärta. Den andra är större nu (såklart) men sitter bra högt mellan frambenen och stör ej. Den är väl nu som en vindruva ungefär men lite plattare.


Jojo är fortfarande helt som vanligt men får ju för säkerhetsskull 2 gånger om dagen metacam. Men annars märks nix. Han äter, sandbadar, springer i hjulet och protesterar vid tand klippning som alltid (har nyss kortat dom och han gillar det inte men är ju snäll).

Jag är så glad så länge det går, Jojo är helt klart en av mina favoriter. Dels för att jag så ofta måste korta tänderna men också för att han gått från en helt panikslagen hamster jag fick "bygga" om hela buren åt för att han skulle våga visa sig till en riktig mysgubbe som frivilligt kommer upp i handen på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar