måndag 20 juni 2016

Messi och Uffe hos veterinären

Nu har vi varit hos Dr Pabst. 

Messi fick en spruta, ska inte ha sina tabletter mer och så ska jag höra av mig om 14 dagar om hur det ser ut. Svampen är bättre men inte bra men istället är huden lite fnasig. Så nu provar han ett annat läkemedel.

Uffe, som jag igår förmiddag upptäcke blivit hårlös under hakan, röd och lite svullen var något så enkelt som lite för långa tänder i underkäken. Pga det har saliv runnit ut och på så sätt retat huden. Så jag ska hålla koll på tändernaoch korta vid behov. Jag klipper ju redan var 5:e tag Jojos, fast på honom är det i överkäken. De är lite enklare, i underkäken lägger de gärna tungan i vägen men är man försiktig går det bra.
 Nu när vi ändå var där gjorde ju Dr Pabst det. Just nu sover Uffe djupt i transportboxen så han står nedanför mig vid soffan och så fort han vaknar ska han få gå ut igen. Messi var vaken när vi kom hem så han är redan ute (fast gick direkt och la sig igen).

Messi uppskattade inte detta besök lika mycket som det förra och protesterade lite men fick finna sig i att få en spruta ändå. Så han är rätt sur nu. Får fjäska med pinjekärnor senare tror jag :)

Men skönt det var så bra och lätt med båda. Var lite orolig det skulle bli som förra året när jag åkte till Sverige. Då blev Flo opererad för GBE samma dag jag flög dit och under veckan upptäcktes Jojos tandfel så min stackars hamsterpassare Annika var mer hos veterinären än hemma under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar