fredag 3 juni 2016

Vägning mm

Vägdag idag och som vanligt väntar jag bara på Yoda. Få se hur sent han tänker komma upp. Jag är rätt trött så ev väntar jag till imorgon. Men ibland slår han ju till och kommer upp relativt tidigt. Fernando och Messi är snällare guldhamstrar (fast ovanliga) då de kommer upp tidigt. Yoda kör mer på den normala guldhamstertiden efter midnatt.

Har klippt klorna på lilla robon och det gick bra även denna gången :). Skönt för hon är såååå liten och är ju inte tam på samma sätt som dom andra dvärgarna.

Uffe är otroligt människofixerad och det är lite roligt med tanke på hur han haft det och hur han avskydde människor och låg apatisk i sin bur när han kom. Nu får man nästan bromsa honom för han sover typ aldrig om man inte "tvingar" honom = stoppar in honom i hans bur och ignorerar de första minutrarna när han hänger i gallret och vill ut. Sen går han faktiskt och sover och så länge han inte blir störd (han envisas ju fortfarande med att sova ovanpå allt spån öppet och inte i ett hus eller i spånet) så sover han till eftermiddagen i alla fall.

Louis älskar att få vara ute. Lite suck på det. Jag måste bygga fler lekplatser.,,, Golvet är ju fixat i sovrummet numera så jag sätter upp två provisoriska där. Även Jojo och Nils vill ju ut ibland även om dom mest sover även där och inte springer runt lika mycket som de andra. Men för det måste de ju också få lufta sig lite emellanåt. Fanny kräver ju som vanligt att få komma ut samma sekund hon vaknar. Bra då att Yoda alltid sover länge för då får hon först vara på hans så kan de andra småttingarna låna Fannys på kvällen och sen får de gå in och Fanny flyttar över resten av natten. Man blir logistikproffs på att bolla hamstrar mellan uteplatserna så alla ska få vara ute :) så ett par till skulle underlätta om man säger så. Fattar inte hur andra klarar sig med en?! Mina hamstrar är nästan alla uteplatsjunkies som inte nöjer sig med 1 timme liksom...

Har lite nya foton också men jag orkar inte fixa med dom nu så visar dom imorgon.

Måste även sanera Messis bur imorgon, Pga hudsvampen ska det göras i mitten av behandlingen och när den är avslutad för att man ska få bukt på det. Sporerna finns ju överallt. Så han får sova över ute imorgon så fixar jag buren då och uteplatsen sen på söndag när han sover i den nyputsade buren. Han är fortfarande otroligt snäll att ge medicin och fast jag "plågar" honom med det varje kväll kommer han glatt tufflande och går in i hamstertaxin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar