tisdag 22 december 2015

Mina lustiga hamstrar

Jag har ju sagt Flo nästan aldrig springer i hjulet. Igår bytte jag lekplats på henne och Fanny för att Fanny skulle få lite större att springa på som omväxling. På Fannys lekplats står ett plasthjul. Visserligen av det bästa märket när det gäller plasthjul men ändå. Det är inget mot trähjulen med hjullager liksom.

Plasthjulen som föredrars
Direkt kröp hon in i det och sprang. Så till idag satte jag det hjulet på Flos lekplats och ett mindre av samma märke till Fanny (hon väger ju rätt mycket mindre och är mindre än Flo). Sen Flo vaknade för 1,5 timme sen har hon nästan oavbrutet kutat i sitt plasthjul. Bredvid står ett trähjul och bredvid det ytterligare ett trähjul med korkbana.


De mer än dubbelt så dyra trähjulen som ratas
Även mina dvärghamstrar föredrar ju plasthjulen. De tvärvägrade att springa i trähjulen så där fick jag byta snabbt. Bara inse att mina hamstrar föredrar den billigare varianten. Ska nu smörja upp ett till och stoppa in till Fluffis som inte heller använder sitt trähjul. Ska bli intressant se om plasthjulet rört på sig!

Tur mina hamstrar har så mycket plats överallt så man kan ha två hjul utan problem. Här kör vi på valfrihet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar