fredag 18 december 2015

Hamster TV

Det är så himla roligt att sitta på kvällarna (naja mer nätterna då) och titta på vad hamstarna gör när de inte ser mig. Har ju rött ledljus och för hamstrar är det = inget ljus då de inte ser det röda.

Flo hon är den som kan vara båda inne i sin bur och ute hur hon vill. Det är ett himla spring mellan buren och lekplatsen. In en vända i buren, äta grönsaker eller leta frön. Sen ut en vända på lekplatsen, mest för att kolla om man eventuellt kanske kan komma ut någonstans? Jäklar inte idag heller! Och så in igen och så börjar det om. Däremot springer hon så gott som aldrig i sitt hjul. Hon har inte det behovet helt enkelt. Eller så är hon lat :)

Flixx varvar att springa i sitt hjul med att undersöka sin ökendel av buren för det mesta. Ibland tar hon en sväng till spåndelen och äter lite men upphåller sig till största delen i sanden.

Fanny springer till 80% på det flygande tefatet, till 15% i hjulet och resterande 5% går åt till att undersöka resten av lekplatsen och tigga godis av mig så fort hon ser mig.

Jojo han äter eller sover typ. Mest sover. Fast ibland tar han en sväng i sitt hjul också. Men det är inga långa sträckor direkt. Han är mer den coola, lugna killen bland alla brudar liksom ;)

Fluffis. Ja vad Fluffis gör det vet bara Fluffis för 99,9% av hennes tid tillbringas under spånet. Ibland hör jag att det rasslar lite där under och ibland (typ 1-2 ggr i veckan om jag har tur) ser jag något brunt fluffigt blixtra till inne i buren när hungern gör att hon måste upp. Har jag tur har hon lust att gå ut en sväng och då träffar vi ju oss lite mer. Man får passa på då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar