torsdag 5 november 2015

Veckans veterinärbesök

Då har jag och Jojo klarat av veckans besök.

Stackarn sov så gott när jag fick lov och väcka honom. Men nu har kliniken beställt en tång åt mig som är där nästa vecka när jag kommer och sen kan jag (om jag får till det) ju korta tänderna själv. Då kan vi göra det i lugn och ro på kvällarna när han vaknat av sig själv. Han börjar lära sig att vi hjälper honom, han blir lugnare och lugnare och låg snällt still idag. Var bara tassarna som han stoppade ivägen ibland så man får ju se upp.

Tången kostar 60 Euro vilket ju är en del men eftersom jag måste göra det varje vecka har jag tjänat in det på drygt 20 veckor. Jag betalar 3,57 Euro varje gång (vilket är billigt!). Vågar inte tänka på vad samma besök hade kostat i Sverige. Dessutom har jag kollat runt lite på internet, där är den ännu dyrare så jag tjänar på att beställa den genom kliniken. De har säkert någon rabatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar