söndag 29 november 2015

Knäpp Flo

Vet inte vad Flo fick för knäpp idag. Klockan 14.00 var hon vaken och meddelade att hon hade långtråkigt genom att gnaga på luftningsgallret. Hon har en megastor lekplats som hon kan gå ut på dygnet runt. Jag försökte locka på henne och få henne att fatta att den var öppen även idag liksom. Men nää, hon bara satt där och gnagde.

Till slut tröttnade jag på henne och stack hamstertaxin framför nosen på henne. Hon klev in och jag stoppade ut henne på Fannys lekplats (där alla saker har guldhamster size så även de kan vara där). Där var hon vaken i 2 timmar till och roade sig då ju allt är NYTT och SPÄNNANDE! Sen gick hon och la sig och sov i ett av husen där.

Fick väcka henne vid 20.00 för då ville Fanny UT! Jag väcker de annars bara för veterinärbesök eller så men å andra sidan klockan 20.00 är hon normalt vaken och som sagt, Fanny är inte en hamster som tänker vänta. Glöm det. Hon hoppar groda innanför glasdörrarna eller hänger som en fin dekoration på sitt luftgaller. Så idag fick Flo stå ut med det omaket.

3 av 5 är redan vägda också. Väntar på att Flixx ska vakna och sen ska jag se om Fluffis tänker visa sig idag eller inte. Numera äter hon varannan dag så det är dags idag egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar