söndag 22 november 2015

Fluffet

Tror nyhetens behag har gått över. Första veckan stod hon punktligt om 23.00 och ville ut. Var sen gärna ute på lekplatsen hela natten. Sen kom en vecka då hon varje natt var upp och hämtade mat men sent. Jag brukar sitta uppe till 01-01.30 tiden men såg henne inte. Och nu har hon börjat med att det är (igen) helt onödigt komma upp varje dag. Förmodligen har hon nu byggt upp ett tillräckligt stort lager där nere. Sista två nätterna har hon inte varit upp.

Det är ju bra hon trivs så bra där nere men tråkigt att aldrig få se henne. Men vill hon ha det så får hon det ju naturligtvis. Men hon får finna sig i att minst 1 gång i veckan bli framgrävd för hälsokontroll och vägning. Nu är det som tur är inget som stressar henne alls. Man gräver en gång ner till botten och då hör hon det och hon är ju nyfiken så då kommer snart en liten näsa och kollar vad som händer. Då är det bara hålla hamstertaxin (papprör) framför den nyfikna näsan och så kliver hon in. Praktiskt det i alla fall. Jag kommer också att gräva fram henne om det går mer än 3 dagar utan att hon varit upp och hämtat mat om jag inte hört henne. Jag vet hur snabbt det kan gå om de blir sjuka så det får min lilla fantom faktiskt stå ut med.

Lite kort från igår, när hon ändå var framgrävd passade jag på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar