söndag 22 november 2015

Vägning

Var vägdag igår. Jag klantade mig när jag skulle fånga Flixx. Hon är ju inte handtam så man måste försöka få henne att själv gå in i en bägare som jag sen när hon är inne snabbt ställer på högkant. Jag lägger en godis där inne och hon går in men så är jag för snabb och viker upp den för fort så hon var inte helt inne och kunde smita ut. Och sen talade Flixx tydligt om att HON tänker då inte gå in där något mer! Jaja, ingen katastrof, jag får prova idag eller så väntar vi en vecka. Väger ju henne inte varje gång.

De andra däremot är det ju inga problem att väga, även om jag fick gräva fram Fluffot för att få en vikt (skriver mer om det i ett eget inlägg sen).

Fanny 31 g (+1 g)
Jojo 58 g (+1 g)
Fluffo 192 g (+4g)
Flo 218 g (+7 g)

Normalt är ju +-5 g förutom på de väldigt små då (Fanny och Flixx och till viss del Jojo). Och att Flo går upp mer är också helt okej då hon ännu är en växande unghamster. Så med andra ord, allt tippi toppi! :)

Så här ser det ut när man lyckas. Flixx i bägaren för vägning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar