onsdag 4 november 2015

Fy på mig! :)

Alldeles nyss så gnagde någon på gallret. Det brukar alltid vara Fanny som talar om hon vill ut eller Flo som har långtråkigt (för hon kan ju gå ut när hon vill liksom).

Eftersom Fanny är ute och vaken sedan 17.00 så satt jag i soffan och ropade slött, Flo lägg av! Men det bara fortsatte. Och hon brukar lägga av när jag säger åt henne. Så efter ett par gånger reser jag på mig och tittar in i Flos bur. Hon sitter snällt i sitt hus. Kan alltså inte gnaga på gallret.

Men vem är det då? Kollar in hos Fluffis. Ser inget men ena hörnet är lite mörkt. Så jag öppnar glaset och kollar nära och jodå där sitter hon med tänderna på gallret (men har inte gnagt sen jag reste på mig). Hon som aldrig har gjort det och som jag alltid brukar se när hon kliver upp. Men måste missat det idag och då talade hon om på en gång att nu är jag vaken och vill ut tack!

Flo fick en pinjekärna som ursäkt och Fluffis blev snabbt utsatt på lekplatsen. Perfekt, Alla vakna och kollade och jag kan nu gå och lägga mig och läsa ut en mycket bra bok jag fått på posten idag.

Igår väntade jag på Fluff till 01.00 utan att träffa på henne. Men hon hade varit upp senare såg jag får de utlagda godisarna och maten var borta. Men idag ville hon väl vara säker på att jag inte missade henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar