fredag 27 november 2015

Jojo - roligast just nu

Jojo är den som jag för tillfället träffar mest. Han är tidigt vaken, redan runt halv fyra-fyra brukar han tala om att han vill gå ut. Sen brukar han köra full fart tills jag går och jobbar och sover sen mest hela kvällen tror jag. Sen när jag kommer hem igen brukar han vakna och röra på sig på sin lekplats igen. Fast runt midnatt kryper han in i sitt hus och sover sen nästan till morgonen då han får gå tillbaka till buren.

Just nu har han lånat Fannys lekplats. Hon kliver ju uppförst senare och då kan han få några timmar där som omväxling.

Dessutom är han numera fullt handtam också! Det är tagit tid, otroligt med tid att få denna rädda lilla kille att lita på människor igen. När han kom så bets han så fort man försökte ta i honom och han gillade inte alls att vara ute på lekplatsen och i buren tröck han sig mest mot spånet och var rädd. Men numera är det inga problem. Han är till och med visat upp sig på mitt jobb :). Var förra veckan på väg hem från veterinären och tandkortningen. Jag måste förbi för att hämta mitt schema och jag cyklar ju förbi så då sprang vi snabbt in. Mina chefer ville se vad jag hade med mig i transportboxen och han var vaken så han kröp upp i handen på mig.

Nu måste jag till jobbet men vi lekte lite i soffan nyss. Också det en premiär för honom men han verkade gilla det med. Just nu lär han sig springa på flying saucern. Jag måste nog köpa 2 till tror jag. Även Flo gillar den när hon har tillgång till den dom dagar Fluffis leker fantom. Eller minst 1 behövs i varje fall. Får hålla utkik på Ebay. Där håller jag också utkik efter otäta akvarium. De skänks eller säljs för kanske 10 Euro ibland och jag skulle så gärna vilja stoppa Fluffot i ett akvarium så jag kan se henne mer. I ett akvarium skulle jag ju kunna se hennes gångar och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar